Κίσαμος | αιτήματα της Ένωσης Γονέων για τα Λύκεια – εκδήλωση

Ανακοίνωση με τα αιτήματά τους, για τη σχολική στέγη του ΕΠΑΛ και ΓΕΛ Κισάμου, εξέδωσαν τα μέλη του Δ.Σ της Ένωσης Γονέων Κισάμου, καλώντας τους πολίτες σε εκδήλωση για την ανάδειξη του εν λόγω θέματος, την Τρίτη 27 Ιουλίου στις 20:30, στον αύλειο χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου, στην Πλατεία Τζανακάκη.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση:

Έχουν περάσει σχεδόν 2 χρόνια από τις 27/11/2019 που η σεισμική δόνηση των 6.1 ρίχτερ έφερε για άλλη μια  φορά στο προσκήνιο το ζήτημα της αντισεισμικής προστασίας των δημοσίων κτηρίων και ειδικά των σχολείων.Η αυτοψία που πραγματοποιήθηκε από την αρμόδια υπηρεσία έκρινε το σχολικό συγκρότημα του ΓΕΛ-ΕΠΑΛ ακατάλληλο με συνέπεια την διακοπή λειτουργίας των σχολείων και η προσωρινή λύση των ΠΡΟΚΑΤ κρίθηκε αναγκαία.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ

Ταυτόχρονα, μετά από την επίσκεψη του Υφυπουργού Παιδείας στο Καστέλι υπήρξε η δέσμευση ότι τα νέα κτίρια δεν θα φτιαχτούν με ΣΔΙΤ, ότι το ΓΕΛ θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ του 2020 και το κτίριο του ΕΠΑΛ στο ΕΣΠΑ του 2021.Παρόλα αυτά, τα βήματα από τότε είναι υπερβολικά αργά, σε αντίθεση με όσα ισχυρίζονται.

Η κατεδάφιση των παλιών κτιρίων αργεί, όσο για την ολοκλήρωση της ανέγερσης, με τους ρυθμούς που ακολουθούνται, αυτή φαντάζει μακρινό όνειρο. Υπάρχει άλλωστε η πείρα και από το Καπετανάκειο Λύκειο στο Ηράκλειο, που κατασκευάστηκε με πόρους του ΕΣΠΑ και παραδόθηκε μετά από 10 χρόνια.

Είναι αυτονόητο ότι η κατασκευή των κτιρίων πρέπει να έχει την ευθύνη και την διαχείριση του κράτους. Ησχολική στέγη δεν μπορεί να είναι πεδίο κερδοφορίας και ανταγωνισμών εταιρειών, πεδίο γραφειοκρατίας και αργοπορίας. Η κατασκευή,η συντήρηση και η χρήση των σχολικών κτιρίων πρέπει να είναι αποκλειστικά Δημόσια ευθύνη, με την αντίστοιχη αύξηση της χρηματοδότησης και ενίσχυση των αρμόδιων τεχνικών υπηρεσιών. Ας βγούνε τα ανάλογα συμπεράσματα από όλους μας για την κατάργηση του ΟΣΚ και την ανάθεση στις ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ α.ε. των σχολικών κτιρίων, χωρίς την ενίσχυσή τους.

Ο χώρος του Σχολείου δεν είναι ένας χώρος απλά. Είναι ο χώρος που τις περισσότερες ώρες της ημέρας περνούν τα παιδιά μας,οι νέοι άνθρωποι που διαμορφώνονται,διαπαιδαγωγούνται,πειραματίζονται,μαθαίνουν,πλάθονται για το αύριο. Τον 21ο αιώνα, με τις σημερινές δυνατότητες, τα παραπάνω δεν μπορούν να γίνονται σε κλουβιά ΠΡΟΚΑΤ για τα επόμενα 10 χρόνια τουλάχιστον, ακόμα και αν αυτά χαρακτηρίζονται «βαρέως τύπου».

Αντί λοιπόν, η κυβέρνηση να ασχοληθεί και να πάρει τώρα ουσιαστικά μέτρα για σύγχρονη και ασφαλή σχολική στέγη για τα παιδιά μας, για την κάλυψη των κενών σε όλα τα επίπεδα (γνωστικό, κοινωνικό, ψυχολογικό) που δημιουργήθηκαν στους μαθητές μετά από σχεδόν 2 χρονιές τηλεκπαίδευσης, για την ολόπλευρη μόρφωσή τους και την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, φέρνει το ένα νομοσχέδιο μετά το άλλο στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση.

Μέσα στην καρδιά της πανδημίας νομοθέτησε τα 25άρια τμήματα, έφερε το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση που στέλνει τα παιδιά μας από τα 15 στην ανήλικη εργασία, ενώ με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής υπολογίζεται ότι πάνω από 20.000 μαθητές θα βρεθούν έξω από την Ανώτατη Εκπαίδευση.

Και σαν να μην έφταναν αυτά, αυτές τις μέρες φέρνει άλλο ένα νομοσχέδιο που στον πυρήνα του έχει τη δήθεν «αυτονομία» του σχολείου. Την απαλλαγή δηλαδή του κράτους από τη χρηματοδότηση, από την ευθύνη στελέχωσης με μόνιμο προσωπικό, από την κατάρτιση των προγραμμάτων κ.ά. Έτσι, ανοίγει διάπλατα την πόρτα για την είσοδο των επιχειρήσεων-χορηγών στα σχολεία, που θα επεμβαίνουν μέχρι και στο τι θα μαθαίνουν τα παιδιά. Στο όνομα της «ελευθερίας», το κάθε σχολείο θα επιλέγει βιβλίο και πλευρές του προγράμματος σπουδών, καταργώντας εντελώς τον ενιαίο χαρακτήρα της Εκπαίδευσης και εντείνοντας τις ανισότητες και τους φραγμούς, ειδικά στις πιο φτωχές περιοχές.

Και φυσικά στην προσπάθειά τους να υποτάξουν τους εκπαιδευτικούς στους στόχους τους για τα σχολεία – επιχειρήσεις και άρα των πολλών ταχυτήτων, χρησιμοποιούν ως «εργαλείο» την αξιολόγηση.

Η Σχολική υποδομή είναι υψίστης σημασίας στο πάζλ  του αγαθού της ΠΑΙΔΕΙΑΣ και δεν αφορά μόνο κάποιους. Έτσι λοιπόν και  τα ΛΥΚΕΙΑ της Κισάμου δεν είναι υπόθεση μόνο των μαθητών που φοιτούν τώρα σε αυτά. Είναι υπόθεση που αφορά και τα παιδιά που θα περάσουν από αυτά και είναι μικρά, τους γονείς ,τους εκπαιδευτικούς όλη την τοπική κοινωνία.

Οι γονείς ,οι μαθητές της Κισάμου, η τοπική κοινωνία μπορούμε να διεκδικήσουμε τις σύγχρονες ανάγκες μας χωρίς χρονοτριβές. Να μην επιτρέψουμε και τις επόμενες χρονιές να συμβεί ότι έγινε τις προηγούμενες. Δηλαδή να στοιβάζονται τα παιδιά μας σε 25άρια τμήματα μέσα σε ΠΡΟΚΑΤ και παράλληλα ειδικά για το ΕΠΑΛ να μην εξασφαλίζονται όλες οι αναγκαίες προϋποθέσεις, ώστε να γίνονται τα εργαστήρια. Δεν είναι προνόμιο των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων να έχουν σύγχρονες υποδομές. Διεκδικούμε το σχολείο του 21ου αιώνα που δεν θα εξοντώνει.

Ενωμένοι ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ

1.Να ξεκινήσει άμεσα η κατεδάφιση και η ανέγερση των νέων Λυκείων, με ευθύνη του κράτους.

2.Το νέο σχολικό συγκρότημα να καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών εργαστήριο Η/Υ, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων με μουσικά όργανα για να μπορούν να υποστηριχτούν οι σχολικές γιορτές, οι πολιτιστικές δραστηριότητες των μαθητών.

3.Χώροι άθλησης, κλειστό γυμναστήριο με όργανα γυμναστικής.

4.Σύγχρονα εργαστήρια για τους μαθητές του ΕΠΑΛ ώστε να καλύπτονται όλες οι ειδικότητες που σήμερα είτε δε λειτουργούν στην Κίσαμο, είτε δεν υπάρχει ο κατάλληλος εργαστηριακός εξοπλισμός.

5.Πρόβλεψη για υποδομές που  βοηθούν τους μαθητές ΑΜΕΑ, τους έχοντες κινητικά προβλήματα.

6.Πρόβλεψη για ευρύχωρες αίθουσες ,είκοσι μαθητές /τάξη ,δέκα /εργαστήριο.

7.Να αρχίσει η εγκατάσταση των εργαστηρίων και του στεγάστρου του ΕΠΑΛ στο προσωρινό χώρο του Μαύρου Μώλου, ώστε να είναι έτοιμα το Σεπτέμβρη.

Μοιραστείτε την είδηση