«Οι Φρουροί της Πόλης» στα Χανιά | μάρκετινγκ και προώθηση προϊόντων μέσα από ένα παιχνίδι

Μία ανοιχτή, ολοκληρωμένη Ψηφιακή Πλατφόρμα για τη δημιουργία Διάχυτων Ψηφιακών Παιχνιδιών (pervasive games), τα οποία θα παίζονται μέσω κινητών συσκευών (έξυπνα κινητά, ταμπλέτες) με σκοπό το μάρκετιγκ και την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, αναπτύχθηκε στο Πολυτεχνείο Κρήτης, στο πλαίσιο του έργου ΕΣΠΑ, Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κρήτη 2014-2020, «Ανάπτυξη Πλατφόρμας Δημιουργίας και Αναπαραγωγής Ψηφιακών Παιχνιδιών για την Προώθηση Προϊόντων και Υπηρεσιών» Games for Marketing – G4M.

Συγκεκριμένα, η ΨΠ θα παρέχει ένα εργαλείο σχεδιασμού, δημιουργίας και διαχείρισης (επεξεργασία σεναρίου, σκηνών, χαρακτήρων, πλοκής κλπ) και προσαρμογής Διεπαφής Χρήστη. Το εργαλείο θα βασίζεται σε ένα μοντέλο αναπαράστασης παιχνιδιού το οποίο θα περιγράφεται από μια τυπική γλώσσα (formal language) η οποία στη συνέχεια θα παρέχεται ως είσοδος στη μηχανή εκτέλεσης για την αναπαραγωγή του παιχνιδιού. Το παίξιμο του παιχνιδιού θα πραγματοποιείται μέσω της εφαρμογής για κινητές συσκευές (player application) η οποία θα αναπτυχθεί στο πλαίσιο της πράξης.

Κατά τη φάση του σχεδιασμού του παιχνιδιού θα καθορίζεται και η πολιτική στοχευμένης διαφήμισης και προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών τοπικών (σε σχέση με το χώρο εξέλιξης ενός παιχνιδιού) επιχειρήσεων. Πιο συγκεκριμένα, ο σχεδιαστής του παιχνιδιού θα έχει τη δυνατότητα να εντάσσει στο σενάριο εξέλιξής του τα σημεία (χρονικά ή/και γεωγραφικά) στα οποία θα λαμβάνουν χώρα οι προωθητικές δράσεις και ενέργειες με τρόπο διάφανο και ομαλό έτσι ώστε να επιτυγχάνεται ο διττός στόχος της μη διατάραξης της ροής του παιχνιδιού αφενός και της επικοινωνίας στο χρήστη του κατάλληλου προωθητικού μηνύματος αφετέρου. Προς την υποστήριξη αυτής της διαδικασίας, η γλώσσα περιγραφής του παιχνιδιού θα παρέχει τα απαραίτητα στοιχεία μοντελοποίησης (modeling elements). Τέλος, η ΨΠ θα ενσωματώνει εργαλεία και μηχανισμούς επιχειρηματικής ανάλυσης (business analytics) των συλλεχθέντων δεδομένων και τα εξαγόμενα συμπεράσματα θα διατίθενται τόσο στις επιχειρήσεις για την αξιολόγηση των παρεχόμενων πακέτων και υπηρεσιών και την προώθηση νέων προϊόντων όσο και στους επίσημους φορείς για την εξαγωγή συμπερασμάτων και τη διαμόρφωση των ανάλογων πολιτικών και τη χάραξη στρατηγικών.

Πέραν της προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών, η ΨΠ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών παιχνιδιών (πχ. σε αρχαιολογικούς χώρους, γεωπάρκα, κλπ), παιχνιδιών για την ανάδειξη του πολιτισμικού κεφαλαίου μιας περιοχής, παιχνιδιών αναψυχής για την ενίσχυση της εμπειρίας των τουριστών (π.χ. διάχυτα παιχνίδια στους χώρους ενός ξενοδοχείου), καθώς και καθαρών πολιτιστικών δράσεων με ευρεία συμμετοχή τοπικών κοινοτήτων.

Το παιχνίδι διαδραματίζεται στα Χανιά του σήμερα και ξεκινά μνημονεύοντας την επική μάχη που έλαβε χώρα πριν 400 χρόνια για την προστασία της πόλης από τους Άρπαγες, σκοτεινές οντότητες που λεηλατούν και καταστρέφουν ότι βρουν στο διάβα τους.

Τα Αρχαία Τείχη προστάτευαν την πόλη ενώ οι 3 Πύλες της φυλάσσονταν από 3 Φρουρούς. Η μάχη κερδήθηκε, η πόλη σώθηκε και οι Άρπαγες εξορίστηκαν μακριά σε άλλες διαστάσεις όπου περιμένουν υπομονετικά…, αλλά το τίμημα ήταν βαρύ, οι 3 Φρουροί παγιδεύτηκαν και ξεχάστηκαν, αλλά η πόλη είχε ακόμα τα Τείχη της.

Ο χρόνος πέρασε, οι Άνθρωποι ξέχασαν και μέσα στην απληστία τους γκρέμισαν τα Τείχη για να επεκτείνουν την πόλη.

Η Μεγάλη Σύζευξη, πατέρα και γιου του ηλιακού μας συστήματος πλησιάζει. Είναι η ευκαιρία που περίμεναν οι Άρπαγες για να επιστρέψουν στη δική μας διάσταση. Η πόλη, ανοχύρωτη πλέον, δεν φαίνεται να έχει κάποια ελπίδα εκτός εάν… ξαναβρεί τους Φρουρούς της. Ο στόχος του παίκτη είναι να βρει και να ενεργοποιήσει του Φρουρούς της έτσι ώστε να έχει μια ευκαιρία απέναντι στην επέλαση των Αρπάγων και έχει το ρόλο του αναζητητή-ελευθερωτή των Φρουρών.

Για να παίξει κάποιος το παιχνίδι χρειάζεται ένα κινητό τηλέφωνο (smartphone) ή μια ταμπλέτα και σύνδεση στο Διαδίκτυο. Αρχικά πρέπει να εγκαταστήσει την εφαρμογή Rollick στο κινητό του και στη συνέχεια απλά να επιλέξει το παιχνίδι.

Έναρξη και εξέλιξη Παιχνιδιού

Ο παίκτης μπορεί να ξεκινήσει το παιχνίδι απ’ οπουδήποτε μέσα στην πόλη. Με την εκκίνηση του παιχνιδιού εμφανίζεται η σύντομη περιγραφή του, η οποία θέτει το χωροχρονικό πλαίσιο εξέλιξής του, και τίθεται ο βασικός στόχος-σκοπός του παίκτη. Στη συνέχεια, του ανατίθεται η πρώτη αποστολή.

Η ιστορία του παιχνιδιού ξεδιπλώνεται μέσω του διπόλου ανάθεσης/εκπλήρωσης διαδοχικών αποστολών και υπο-αποστολών καθιστώντας την έννοια της αποστολής το δομικό περιγραφικό στοιχείο της πλοκής του παιχνιδιού και ταυτόχρονα το βασικό εξελικτικό μηχανισμό της ροής του.

Ένα σύνολο οδηγιών, με τη μορφή χρησμών και γρίφων, καθοδηγούν τον παίκτη προς την εκπλήρωση της αποστολής που κάθε φορά του ανατίθεται και η ολοκλήρωση της οποίας έχει ως αποτέλεσμα αφενός, την επιβράβευσή του με κάποιους πόντους ή/και τη συγκέντρωση φανταστικών αντικειμένων, αναγκαίων για τη συνέχιση του παιχνιδιού, και αφετέρου του ανατίθεται η επόμενη αποστολή.

Ο παίκτης θα χρειαστεί να περάσει από αρκετά στάδια και να υπερκεράσει εμπόδια έως ότου φτάσει στον τελικό του προορισμό. Στη διάρκεια αυτής της περιπλάνησης του θα πρέπει να ερμηνεύσει σωστά κάποιους “χρησμούς” προκειμένου να ανακαλύψει συγκεκριμένα σημεία της πόλης τα οποία θα πρέπει να επισκεφτεί. Επίσης, σε κάποια σημεία θα του ζητηθεί να λύσει κάποιους γρίφους απαντώντας συγκεκριμένες ερωτήσεις έτσι ώστε να μπορέσει να εκπληρώσει κάποια αποστολή.

Οι χρησμοί εκφράζονται τις περισσότερες φορές με τη μορφή στίχων αφηγηματικού, αλληγορικού λόγου και ύφος περιπαιχτικό ενώ η ανάλυση και ερμηνεία τους απαιτεί τη γνώση ή την αναζήτηση ιστορικών στοιχείων και μυθολογικών αναφορών. Η απάντηση των γρίφων απαιτεί γενικές γνώσεις αλλά και τη χρήση της λογικής και της ορθής συμπερασματολογίας.

Το παιχνίδι τελειώνει όταν ελευθερωθούν όλοι οι Φρουροί.

Νικητές Παιχνιδιού

Κάθε παίκτης ξεκινά το παιχνίδι με 100 πόντους. Με κάθε λανθασμένη απάντηση σε κάποιο γρίφο, χάνει 5 πόντους.
Νικητής θα είναι αυτός που θα ελευθερώσει πιο σύντομα και τους τρεις φρουρούς της πόλης με τις λιγότερες απώλειες.

Δώρα:

  • 1ο Δώρο: Apple AirPods με ενσύρματη θήκη φόρτισης, προσφορά της επιχείρησης ArTech Πληροφορική
  • 2ο Δώρο: Κουπόνι αξίας 50 ευρώ για γεύμα στο εστιατόριο “Ο Πλάτανος της Σπλάτζια” (εκτός Σάββατο βράδυ)
  • 3ο Δώρο: Κουπόνι αξίας 30 ευρώ για γεύμα στο εστιατόριο “Estrella Street Food”

Πληροφορίες Συμμετοχής

Η Συμμετοχή στο παιχνίδι είναι δωρεάν. Για να παίξει κάποιoς το παιχνίδι χρειάζεται να έχει εγκαταστήσει την εφαρμογή Rollick σε κινητό τηλέφωνο (Android) ή ταμπλέτα και απαιτείται να υπάρχει σύνδεση στο διαδίκτυο.

Περισσότερες πληροφορίες: https://www.g4m.tuc.gr

Μοιραστείτε την είδηση