νέαπρωτοσέλιδο ΒΤουρισμός

Ταξίδια – low cost αεροπορικές εταιρείες | τα υπέρ και τα κατά

Δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που ταξιδεύουν πολύ συχνά-είτε για επαγγελματικούς, είτε για οικογενειακούς λόγους, ακόμη και για αναψυχή. Εύλογα λοιπόν, αναζητούν φθηνούς ναύλους που ενδέχεται και να αγοράσουν μαζικά, χωρίς να έχουν το άγχος της απώλειας σημαντικών χρηματικών ποσών, εάν για οποιονδήποτε λόγο δεν επιβιβαστούν τελικά σε κάποια από τις πτήσεις που έχουν επιλέξει.

Ιδιαίτερα αν οι ναύλοι αυτοί δεν ξεπερνούν τα 5-10 ευρώ, κυρίως σε πτήσεις χαμηλού κόστους μεταξύ πόλεων του εξωτερικού, ίσως κάποιοι ταξιδιώτες να βρίσκουν τη λύση αυτή συμφέρουσα. Είναι όμως; Ακολουθούν τα 6 βασικότερα σημεία που προβληματίζουν τους επιβάτες, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ.

Επιπλέον παροχές

Όταν ο ναύλος είναι 10 ευρώ και μία έξτρα παροχή, αλλά απαραίτητη για κάποιους, όπως είναι η επιβίβαση προτεραιότητας, κοστίζει επιπλέον 20 ευρώ, οι ταξιδιώτες εξετάζουν εάν η αεροπορική εταιρεία που επέλεξαν είναι αξιόπιστη όσον αφορά στη συνέπεια των πτήσεων, στο πόσο ακριβείς είναι οι ώρες αναχωρήσεων και εάν ο διαχειριστής είναι μία μεγαλύτερη, «παραδοσιακή» αεροπορική εταιρεία. Εάν είναι ικανοποιημένοι από την όλη εικόνα, τότε θα προχωρήσουν στην κράτηση. Εάν όχι, ίσως να σκεφτούν να επιλέξουν τελικά μία μεγάλη αεροπορική εταιρεία, ώστε να αποφύγουν τις καταβολές επιπλέον παροχών, χωρίς ουσιαστικά να φανεί η διαφορά στην τελική τιμή του ναύλου.

Ευκολία στην επικοινωνία

Ένα ακόμη σημείο που εξετάζουν οι ταξιδιώτες, είναι το πόσο εύκολα μπορούν να επικοινωνήσουν με την εκάστοτε αεροπορική εταιρεία: Είναι τα  τηλεφωνικά τους κέντρα ισάξια με των παραδοσιακών αεροπορικών εταιρειών; Θα μπορούν να λύσουν τις απορίες τους άμεσα, χωρίς να υποφέρουν από ατέλειωτες αναμονές χωρίς απάντηση; Έχει διαπιστωθεί από μεγάλο ποσοστό των επιβατών, ότι οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους έχουν πιο άμεσες πτήσεις προς τα μέρη αναψυχής που θέλουν να πετάξουν, σε σύγκριση με τις παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες ιστορικά επικεντρώθηκαν σε δραστηριότητες όπως επαγγελματικά δρομολόγια και όχι σε αγορές διακοπών. Όμως τότε τίθεται το ζήτημα, σε ποιο αεροδρόμιο πετούν. Δεν είναι πάντα το καλύτερο αεροδρόμιο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι πάντα το χειρότερο, ή ένα διαφορετικό αεροδρόμιο από τις υπόλοιπες αεροπορικές εταιρείες. Πάντως, στις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις πρόκειται συνήθως για το ίδιο αεροδρόμιο.

Εξυπηρέτηση πελατών

Οι ταξιδιώτες συμφωνούν κατά ένα μεγάλο ποσοστό στο ότι, οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους τείνουν να είναι εξαιρετικές κατά τη διάρκεια των «κανονικών» λειτουργιών, αλλά όχι τόσο όταν αντιμετωπίζουν κατάρρευση του συστήματος, καθυστερήσεις ή ακόμη και κατά τις νυχτερινές πτήσεις. Προτείνουν λοιπόν στις εταιρείες να συμμερίζονται περισσότερο τον πελάτη τους αλλά και να δημιουργήσουν προγράμματα αφοσίωσης, όπου δεν υφίστανται.

Εμπειρία αεροδρομίου

Οι καθυστερήσεις, το ανεπαρκές προσωπικό και οι ελλιπείς παροχές αεροδρομίου, δεν είναι μόνο προνόμιο μίας οικονομικής εμπειρίας πτήσης. Όμως, σύμφωνα με τους επιβάτες, είναι πιθανότερο να βιώσουν αρνητικές καταστάσεις στο πλαίσιο μίας low-budget πτήσης, παρά σε μία πτήση που πραγματοποιείται από μεγάλη αεροπορική εταιρεία. Για τον σκοπό αυτό, πολλοί ταξιδιώτες προσπαθούν να ταξιδεύουν με οικονομικούς ναύλους 2-3 φορές το χρόνο και όχι περισσότερο.

Εμπειρία στην πτήση

Μετά από χρόνια εντυπωσιακών, εν πτήσει παροχών από τις περισσότερες μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, πλέον πολλές από αυτές τείνουν να αφαιρούν κάθε «δωρεάν» ευκολία που μπορούν, για να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους. Σε κάποιο βαθμό, οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους το έκαναν επίσης, αλλά η στις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες φάνηκε περισσότερο η διαφορά.

Ξαφνικά, με την πανδημία του κορωνοϊού, οι άνθρωποι έκαναν στροφή στις  ανέσεις όπως το φαγητό και το νερό προτιμώντας και για αυτούς τους λόγους τις παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες.

Εάν ωστόσο η πτήση είναι σχετικά σύντομη, τα πράγματα έχουν παραμείνει ίδια. Φυσικά, εδώ οι ταξιδιώτες είναι μοιρασμένοι 50-50%: Οι μισοί θεωρούν ότι μπορούν να περάσουν 2 ώρες χωρίς φαγητό και νερό, ενώ οι άλλοι μισοί δεν το διανοούνται καν.

Η άνεση των καθισμάτων

Καθώς οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες αναζήτησαν περαιτέρω διεξόδους εντός του πλαισίου των μεγάλων τουριστικών ροών της τελευταίας δεκαετίας, αποφάσισαν να μικρύνουν τις θέσεις τους. Με αυτόν τον τρόπο, σε πολλές περιπτώσεις, υπάρχει μηδενική διαφορά μεταξύ του μεγέθους των θέσεων σε μια οικονομική αεροπορική εταιρεία και σε μια παραδοσιακή αεροπορική εταιρεία. Σε αυτή την περίπτωση, οι επιβάτες επιδιώκουν να κλείνουν τις θέσεις που βρίσκονται στην πρώτη σειρά ή στις εξόδους κινδύνου.

Πηγή: tornosnews.gr
Σοφία Κοντογιάννη

Μοιραστείτε την είδηση

Χρηστάλλα Κακαβελάκη

biskotto.gr