Κρήτηνέαπρωτοσέλιδο Α

Κρήτη | οι άξονες παρέμβασης για το Μεταφορικό Ισοδύναμο

Οι έξι άξονες παρέμβασης για την εφαρμογή της πολιτικής στο εξής, που το ίδιο το Υπουργείο, σε συνεχή διαβούλευση με τα αρμόδια Επιμελητήρια, δρομολογεί για το μεταφορικό ισοδύναμο προκύπτουν από την απάντηση που έδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΚΚΕ Μανώλη Συντυχάκη.

Σύμφωνα με τον Υπουργό, οι παρεμβάσεις που θα εξασφαλίσουν ότι το Μέτρο θα εφαρμοστεί προς όφελος εκείνων που πράγματι το χρειάζονται, αφορούν:

«- Πρώτον, την αναλογική κατανομή του διατιθέμενου προϋπολογισμού ανά κατηγορίες νησιών, γνωρίζοντας φυσικά ότι η ανακατανομή είναι εφικτή απολογιστικά και δύναται να μεταφερθούν αδιάθετοι πόροι ανάμεσα στις νησιωτικές περιοχές. Για την Κρήτη, αυτό σημαίνει ότι ορίζεται διαθέσιμος προϋπολογισμός που είναι το 25% του συνόλου των νησιωτικών περιοχών.

– Δεύτερον, συμφωνήσαμε ότι θα έχουμε ετήσια αναπροσαρμογή του δείκτη του χερσαίου μεταφορικού κόστους ακολουθώντας το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, όπως είναι δίκαιο και ορθό.

– Τρίτον, το ποσοστό αποζημίωσης που αφορά το αντιστάθμισμα που λαμβάνουν οι επιχειρήσεις, θα εξισωθεί για την Κρήτη με όσα ισχύουν για επιλεγμένα μεγάλα νησιά με υψηλό δείκτη μεταφορικού φόρτου.

– Τέταρτον, σε συνδυασμό με το νέο σύστημα ελέγχου, “κλείνουμε” τον δρόμο σε κακή χρήση του μέτρου, εντάσσοντας αιτήσεις επιχειρήσεων που αφορούν την κύρια και επιλεγμένες δευτερεύουσες δραστηριότητες και ΚΑΔ. Αυτό θωρακίζει και προστατεύει τους σωστούς επιχειρηματίες.

– Πέμπτο, επιβεβαιώσαμε ότι τα θετικά αποτελέσματα του μεταφορικού ισοδύναμου επιτεύχθηκαν μόνο όταν αυτό υπήρξε στοχευμένο. Αυτό σημαίνει ότι πλέον θα μιλάμε για κλαδική στόχευση του μέτρου και ειδικά για την Κρήτη, αυτό σημαίνει ότι ο πρωτογενής τομέας και η μεταποίηση πρέπει να αντιμετωπιστούν πιο εμφατικά.

– Έκτο, παρουσιάσαμε στους επιμελητηριακούς φορείς την πρότασή μας που αποτελεί και πολιτική μας δέσμευση μέσω του Ενοποιημένου Σχεδίου Κυβερνητικής Πολιτικής, για τη συνεργασία μας με την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα, για τη δημιουργία ενός ειδικού Προγράμματος Νησιωτικής Επιχειρηματικότητας, που θα λειτουργεί συμπληρωματικά. Με αυτό, θα στηρίξουμε τη νησιωτική επιχείρηση μέσω α) εξασφάλισης κεφαλαίου κίνησης, αλλά και β) χορήγηση μικρών επενδυτικών δανείων».

Ο ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΥΝΤΥΧΑΚΗΣ

Να κατατεθούν άμεσα οι καθυστερούμενες οφειλές από το «μεταφορικό ισοδύναμο» για το β’ εξάμηνο του 2022 στους λογαριασμούς των δικαιούχων και να αποσυρθεί η απόφαση της κυβέρνησης που μειώνει το ποσοστό επιδότησης κόστους μεταφοράς προϊόντων στις θαλάσσιες μεταφορές για την Κρήτη ζήτησε, από την πλευρά του, ο κ. Συντυχάκης.

Ζήτησε επίσης, να μειωθούν άμεσα και δραστικά οι τιμές στις θαλάσσιες μεταφορές και στα εισιτήρια, χωρίς καμία επιδότηση προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Όπως σημείωσε, ακόμη δεν έχει γίνει η καταβολή στους δικαιούχους αγρότες της Κρήτης της επιδότησης για το β’ εξάμηνο του 2022 του κόστους μεταφοράς προϊόντων («μεταφορικού ισοδύναμου»), που είχε νομοθετηθεί ως αντιστάθμισμα στο μεγάλο κόστος των ακτοπλοϊκών μεταφορών των προϊόντων τους.

Ταυτόχρονα, με πρόσφατη απόφασή της, η κυβέρνηση μειώνει σημαντικά για την Κρήτη το ποσοστό επιδότησης κόστους μεταφοράς προϊόντων στις θαλάσσιες μεταφορές, στο 20% της επιλέξιμης αξίας του παραστατικού, ενώ για το 2022 η αποζημίωση ήταν έως 60% στην καθαρή αξία του παραστατικού μεταφοράς, τόνισε ο κ. Συντυχάκης.

Και πρόσθεσε: Μάλιστα η μείωση γίνεται αναδρομικά για το 2023, για συντελεσμένες από τους αγρότες δαπάνες, με μείωση του συνολικού προϋπολογισμού στα 8 εκατ. ευρώ (20% του προϋπολογισμού της Δράσης) για νησιά άνω των 150.001 κατοίκων, δηλαδή για την Κρήτη. Η ζημιά στους αγρότες, κυρίως παραγωγούς πρώιμων κηπευτικών, από τη μείωση της επιδότησης είναι μεγάλη, γιατί είναι υπέρογκο το κόστος μεταφοράς προϊόντων στις θαλάσσιες μεταφορές. Χαρακτηριστικά η μεταφορά ενός χαρτοκιβωτίου κοστίζει περίπου 2,50 ευρώ με το ΦΠΑ και βέβαια αυτό αφορά χιλιάδες χαρτοκιβώτια ανά παραγωγό. Τα παραπάνω έρχονται να προστεθούν στα ήδη συσσωρευμένα προβλήματα των βιοπαλαιστών αγροτών, που διεκδικούν την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων τους με τις πανελλαδικά συντονισμένες κινητοποιήσεις τους.

Η κυβέρνηση μειώνει σημαντικά το ποσοστό επιδότησης κόστους μεταφοράς προϊόντων στις θαλάσσιες μεταφορές για την Κρήτη, τη στιγμή που αυτό είναι δυσβάσταχτο εξαιτίας της ανεξέλεγκτης αύξησης των τιμών από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, που με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζουν, σε βάρος του λαού, τεράστια κερδοφορία έχοντας στήριγμά τους τους τη διαχρονικά εφαρμοζόμενη πολιτική ΕΕ – κυβερνήσεωΝ, υπογράμμισε ο Βουλευτής Ηρακλείου του ΚΚΕ.

Ο κ. Συντυχάκης επανέλαβε την ανάγκη της μείωσης των τιμών στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, καθώς η αύξησή τους σημαίνει αυξήσεις στο κόστος για τους αγρότες. Μόνο στο Ιόνιο, συνέχισε, οι αυξήσεις στα εισιτήρια των φορτηγών κυμαίνονται από 1,5 έως 5 ευρώ, εκτινάσσοντας έτσι το κόστος μεταφοράς. Υπενθύμισε μάλιστα ότι πρόσφατα σημειώθηκαν αυξήσεις στα ναύλα στις γραμμές Ελλάδα – Ιταλία και μετά Πειραιάς – Κρήτης, στο πλαίσιο ευρωπαϊκής οδηγίας για ένταξη των εφοπλιστών στην πράσινη ανάπτυξη, κόστος που μετακυλίεται σε επιβάτες και νησιώτες.

Μοιραστείτε την είδηση

Χρηστάλλα Κακαβελάκη

biskotto.gr