Πουλήθηκε και φεύγει! | πλειστηριασμός SKYLARK
Το πλοίο – επιτέλους – πωλήθηκε σε πλειστηριασμό που διενεργήθηκε το μεσημέρι της Tετάρτης 23 Οκτωβρίου στην τιμή των 55.000 ευρώ και πολύ σύντομα αναμένεται να απομακρυνθεί από το Κισαμίτικο λιμάνι.
Έτσι, σχεδόν δύο χρόνια από την «αναγκαστική άφιξή του» (βρίσκεται εκεί ελλιμενισμένο από το Φλεβάρη του 2018) το SKYLARK δε θα είναι πλεον μια πλωτή «βόμβα» στα νερά του λιμανιού, δίνοντας εκτός των άλλων μια εξόχως αντιαισθητική εικόνα.
Σύμφωνα με το εξακριβωμένο ρεπορτάζ του biskotto.gr, το «SKYLARK» αναμένεται να οδηγηθεί στο ναυπηγείο Σαλαμίνας καθώς ο νέος του πλοιοκτήτης (Spanopoulos Group), προσανατολίζεται από εκεί να το στείλει στην Τουρκία, όταν θεωρήσει συμφέρουσα την τιμή πώλησής του, με τη μορφή «σκραπ».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η «Spanopoulos Group» ήταν και η μοναδική εταιρία που πλειοδότησε στη διαδικασία, καθότι υπήρχε ο ειδικός όρος οι μετέχοντες στον διαγωνισμό να έχουν εμπειρία στη διαχείριση ναυαγίων και τη ρυμούλκηση πλοίων σε λιμάνια.
Σύμφωνα με όσα ορίζει ο νόμος, η συμβολαιογραφική πράξη μεταβίβασης του πλοίου, στους νέους ιδιοκτήτες, δεν πρέπει να ξεπερνά τις 60 ημέρες.
Μετά από αυτή τη διαδικασία, ο πλοιοκτήτης έχει χρονικό περιθώριο 15 επιπλέον ημερών να απομακρύνει το πλοίο από το λιμάνι.

To ιστορικό του SKYLARK
«Το φορτηγό πλοίο SKYLARK, μήκους 61,5 μέτρων, σημαίας PALAU, τον Φεβρουάριο του 2018, πλέοντας στα ανοιχτά της Κισσάμου, μετά από σοβαρή μηχανική βλάβη που είχε παρουσιάσει, είχε αναγκαστικά ρυμουλκηθεί στο λιμάνι Καβονησίου Κισσάμου και του είχε επιβληθεί αναγκαστική κράτηση για θέματα ελλείψεων ασφαλούς ναυσιπλοΐας, από Επιθεωρητές του Λιμενικού Σώματος, μέχρι αποκαταστάσεως των ελλείψεων και βλαβών από την αλλοδαπή πλοιοκτήτρια εταιρεία.

Επειδή όμως η εν λόγω πλοιοκτήτρια εταιρεία εγκατέλειψε το πλοίο, μαζί με το αλλοδαπό πλήρωμά του, (το οποίο επαναπατρίστηκε κατόπιν μεσολάβησης ευρωπαϊκών ασφαλιστικών οργανισμών), χωρίς να αποκαταστήσει την αξιοπλοΐα του πλοίου και οι δανειστές του πλοίου προέβησαν σε δικαστική διεκδίκηση των οφειλομένων, τα αρμόδια δικαστήρια επέβαλαν συντηρητική κατάσχεση, με απαγόρευση απόπλου του καθώς και απαγόρευση μεταβολής της φυσικής και πραγματικής κατάστασης του πλοίου.
Στις 11 Ιουλίου 2019 και μετά από τις έντονες αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας, δρομολογήθηκε η απάντληση των υγρών καυσίμων αλλά και των λιπαντικών που έφερε το SKYLARK στις δεξαμενές του.
Στα αξιοσημείωτα της παραμονής του πλοίου στο λιμάνι Κισάμου η πολύ περίεργη υπόθεση της διάρρηξης των καμπινών του, τη νύχτα της 11ης Αυγούστου (δείτε εδώ).
Η υπόθεση δεν έχει ακόμη εξιχνιαστεί από τις αστυνομικές και λιμενικές αρχές.

Ο νέος πλοιοκτήτης
Ο Όμιλος «Spanopoulos Group» ιδρύθηκε πριν από 50 χρόνια, με στόχο να καταξιωθεί στο ναυτιλιακό χώρο.
Πρόκειται για οικογενειακή επιχείρηση, με εμπειρία που πηγάζει από μία σειρά δραστηριοτήτων στον θαλάσσιο και υπεράκτιο τομέα.
Αξιοποιώντας ένα στόλο σκαφών πολλαπλών χρήσεων, έχει αναπτύξει σταδιακή πρόοδο, ώστε να είναι σύμφωνη με τις καλύτερες και τις πιο πρόσφατες πρακτικές της ναυτιλιακής κοινότητας.
Ο Όμιλος προσφέρει ένα πλήρες φάσμα θαλάσσιων υπηρεσιών που βασίζεται σε μία πλούσια γκάμα καινοτομιών, σε αναβαθμισμένα και άκρως παραγωγικά σκάφη, ενώ αποτελεί μια οικονομική αποδοτική και ευέλικτη λύση όταν πρόκειται για ιδιαίτερα απαιτητικά και προκλητικά έργα.

Δείτε εδώ την αυτοψία που έκανε την 11η Ιουλίου το biskotto.gr σε συνεργασία με τον επαγγελματία δύτη Ιάκωβο Μπατσάκη.