ΕΣΥ | αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας στα νοσοκομεία από ασθενείς
Σε εξέλιξη βρίσκεται πλέον η αξιολόγηση των υπηρεσιών του ΕΣΥ, από ασθενείς που παίρνουν εξιτήριο από δημόσιο νοσοκομείο, εκτός από τα παιδιατρικά και τα ογκολογικά.
Οι πολίτες θα λαμβάνουν ένα SMS στο οποίο θα υπάρχει ένας σύνδεσμος. Ο σύνδεσμος αυτός οδηγεί σε μία εφαρμογή-ερωτηματολόγιο, όπου ο πολίτης έχει την ευκαιρία μέσα σε 3 λεπτά να επιλέξει συγκεκριμένες απαντήσεις σε συγκεκριμένες ερωτήσεις που αφορούν την ποιότητα της νοσηλείας του στο νοσοκομείο όπου παρέμεινε.
«Δίνουμε φωνή στους χρήστες, μαθαίνουμε όσα βίωσαν στο νοσοκομείο από το αν υπήρχε χαρτί τουαλέτας ή σεντόνια έως τον χρόνο εξυπηρέτησης από το προσωπικό», έχει πει ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, καλώντας τους πολίτες να συμμετάσχουν σε αυτή τη διαδικασία, η οποία όπως έχει τονίσει είναι πολύ σημαντική για την αξιολόγηση της νοσηλείας όχι μόνο ανά νοσοκομείο αλλά και ανά κλινική.
Τα προσωπικά δεδομένα των ασθενών έχουν διασφαλιστεί και μέσω ΑΜΚΑ και άλλων στοιχείων θα προκύπτει ότι οι ασθενείς αυτοί έχουν όντως νοσηλευτεί στο νοσοκομείο που αξιολογούν.
Η μέτρηση της ικανοποίησης των πολιτών που έχουν νοσηλευθεί στα νοσοκομεία του ΕΣΥ αφορά στοιχεία όπως:
1. Προσβασιμότητα.
2. Οργάνωση και συντονισμός της φροντίδας.
3. Ποιότητα φροντίδας και αλληλεπίδραση με το προσωπικό (επικοινωνία, ευγένεια και εμπιστοσύνη).
4. Υποστήριξη και συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων.
5. Καθαριότητα, υγιεινή και σίτιση.
6. Υποστήριξη και ενημέρωση κατά την έξοδο από το νοσοκομείο.
7. Η γνώση ύπαρξης των ΓΠΔΛΥΥ στα νοσοκομεία και η αποτελεσματικότητα εξυπηρέτησης.
8. Γενική/συνολική αξιολόγηση της παρεχόμενης φροντίδας.
Στόχος είναι να γίνει μέτρηση της ικανοποίησης όσων ασθενών έχουν νοσηλευθεί και έχουν λάβει εξιτήριο από κάποιο νοσοκομείο της χώρας σε μια κλίμακα από το 1 έως το 5, όπως καταλήγει το ερωτηματολόγιο, για να καταγραφεί και μια γενική αξιολόγηση πέρα από τα ειδικά δεδομένα που θα συλλέγονται από πιο εξειδικευμένες ερωτήσεις.