Ελλάδανέαπρωτοσέλιδο Α

Εξετάζονται ριζικές αλλαγές στα Λύκεια | τα σχέδια για Εθνικό Απολυτήριο και IB

Το Υπουργείο Παιδείας εξετάζει σοβαρά τον ανασχεδιασμό του Λυκείου και της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όπως αποκάλυψε σε σημερινές της δηλώσεις στην ΕΡΤ η Σοφία Ζαχαράκη. Ερωτηθείσα για το τι μέλλει γενέσθαι με τις συζητήσεις για το Εθνικό Απολυτήριο η υπουργός τόνισε ότι πρόκειται για ένα σημαντικό θέμα που θα συζητηθεί σε υπερκομματικό επίπεδο, με στόχο τη σωστή δομή του νέου συστήματος, επιβεβαιώνοντας τα σενάρια για επανασχεδιασμό της δομής του Λυκείου, με βασικό πυλώνα τη θεσμοθέτηση του Εθνικού Απολυτηρίου και την εισαγωγή νέου συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σε υπερκομματικό διάλογο το Εθνικό Απολυτήριο

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η υπουργός Παιδείας ««είναι μία μεγάλη συζήτηση που θα γίνει σε επίπεδο υπερκομματικό, κυρίως για το πώς μπορεί να δομηθεί το Εθνικό Απολυτήριο. Να μην ανησυχούν τα παιδιά τα οποία ετοιμάζονται αυτή τη χρονιά και είναι στη β’ τάξη του Λυκείου. Οι εξετάσεις θα ισχύσουν κανονικά γιατί γνωρίζω ότι ήδη έχουν ξεκινήσει και προετοιμάζονται. Πρέπει όμως, ως Κυβέρνηση, να κάνουμε μία συζήτηση αναφορικά με τη δυνατότητα να συγκεντρώνουν τον μέσο όρο από τα προηγούμενα έτη, όπως γίνεται και στα άλλα κράτη.»

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Dnews ναι μεν οι συζήτήσεις για το Εθνικό Απολυτήριο έχουν αρχίσει να γίνονται όμως η υλοποίησή του δρομολογείται για μετά το 2027. Το επικρατέστερο σενάριο θέλει η η τελική βαθμολογία του Εθνικού Απολυτηρίου να διαμορφώνεται μέσω ενδοσχολικών εξετάσεων με θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων, σε βασικά μαθήματα κάθε κατεύθυνσης (π.χ. Μαθηματικά, Φυσική, Ιστορία, Οικονομία, Έκθεση). Παράλληλα εξετάζεται το ενδεχόμενο ο τελικός βαθμός να προκύπτει συνδυαστικά από τη Γ΄ και τη Β΄ Λυκείου (π.χ. 70%-30%).

Η προετοιμασία για το International Baccalaureate (IB)

Όσον αφορά το πρόγραμμα International Baccalaureate (IB), επισημάνθηκε από την κα Ζαχαράκη ότι πρόκειται για ένα απαιτητικό εκπαιδευτικό σύστημα, που διαφοροποιείται σημαντικά από το παραδοσιακό, καθώς βασίζεται σε συνθετική γνώση, συνδυαστική σκέψη και αξιοποίηση πολλαπλών πηγών. Στις δηλώσεις της η υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι «Το ΙΒ είναι ένας δύσκολος θεσμός και για τους εκπαιδευτικούς αλλά και για τα παιδιά που έχουν συνηθίσει σε έναν συγκεκριμένο τρόπο μάθησης. Έχει εντελώς διαφορετική προσέγγιση, έχει συνθετική γνώση, έχει συνδυαστική σκέψη, έχει πολλαπλές πηγές. Έχουμε ήδη καλέσει τους εκπαιδευτικούς και κάνουν αιτήσεις αυτές τις μέρες έως και την άλλη εβδομάδα, για να “δουλέψουν” τον τρόπο που διδάσκεται το ΙΒ». Σύμφωνα με τον σχετικό προγραμματισμό από το σχολικό έτος 2026-2027, δρομολογείται η πιλοτική λειτουργία τμημάτων International Baccalaureate (IB) σε 13 δημόσια λύκεια.

Tι είναι το διεθνές απολυτήριο IB – Όσα πρέπει να ξέρουν οι μαθητές Λυκείου

Η δυνατότητα λήψης Ι.Β. στην Ελλάδα και από τη δημόσια εκπαίδευση, σύμφωνα με τα ισχύοντα, σημαίνει ότι ο κάτοχος του International Baccalaureate θα έχει τη δυνατότητα να πηγαίνει να σπουδάσει σε κάποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού, ανάλογα με τη βαθμολογία και τη χώρα όπου επιθυμεί να πραγματοποιήσει τις σπουδές του. Επίσης, οι κάτοχοι του I.B. που δεν θέλουν να σπουδάσουν σε κάποια χώρα του εξωτερικού θα μπορούν να σπουδάσουν σε μη κρατικά πανεπιστήμια της Ελλάδας, χωρίς να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις.

To I.B. είναι διετές πρόγραμμα σπουδών, προσφέρεται σε μαθητές που έχουν ολοκληρώσει την Α’ Λυκείου και δεν εξασφαλίζει την πρόσβασή τους σε ελληνικά πανεπιστήμια. Το πρόγραμμα σπουδών του I.B. Diploma διδάσκεται στην αγγλική γλώσσα και αποτελείται από τον κορμό, που είναι υποχρεωτικός για όλους τους μαθητές, και από έξι ομάδες μαθημάτων: Μητρική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Ξένες Γλώσσες, Ανθρωπιστικές Επιστήμες, Επιστήμες, Μαθηματικά και Τέχνες.

Ο μαθητής επιλέγει 6 μαθήματα, ένα από καθεμία από τις πέντε πρώτες ομάδες και ακόμα ένα μάθημα, που μπορεί να είναι από οποιαδήποτε ομάδα. Ο κορμός περιλαμβάνει μια προφορική παρουσίαση και μια εργασία 1.600 λέξεων, μια εκτενή πραγματεία 4.000 λέξεων και τη συμμετοχή σε προγράμματα δημιουργικότητας και δραστηριότητας.

Εκτός από το πρόγραμμα του I.B. Diploma, οι μαθητές διδάσκονται το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας και της Ιστορίας των τάξεων Β’ και Γ’ Λυκείου, σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα των δημόσιων σχολείων. Ο μαθητής για κάθε μάθημα που επιλέγει βαθμολογείται με άριστα τις 7 μονάδες. Επίσης, παίρνει μονάδες και από τις άλλες εργασίες του και η τελική βαθμολογία διαμορφώνεται με άριστα τις 45 μονάδες. Στη διάρκεια της διετίας η αξιολόγηση του μαθητή γίνεται μέσα από εργασίες και εξετάσεις, προφορικές και γραπτές.

Η βάση για την απόκτηση του I.B. Diploma είναι οι 24 μονάδες, με την προϋπόθεση ελάχιστης επίδοσης στα επιμέρους μαθήματα. Στο τέλος της διετίας οι μαθητές συμμετέχουν σε διεθνείς γραπτές εξετάσεις για τα έξι μαθήματα της επιλογής τους. Τα θέματα είναι κοινά για όλους και ορίζονται από τον οργανισμό I.B. Οι εξετάσεις γίνονται δύο φορές τον χρόνο, Μάιο και Νοέμβριο, σε ημερομηνία που είναι κοινή για όλους. Η αξιολόγηση γίνεται από το I.B. Global Center στο Κάρντιφ του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ στη διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας για κάθε μάθημα συμμετέχει και η αξιολόγηση που πραγματοποιείται στο σχολείο και εποπτεύεται από τον οργανισμό I.B. Η επίδοση του μαθητή στις τελικές εξετάσεις έχει τη μεγαλύτερη βαρύτητα στη συνολική βαθμολογία.

dikaiologitika.gr

Μοιραστείτε την είδηση

Χρηστάλλα Κακαβελάκη

biskotto.gr