ΒΟΑΚ | η παρέμβαση Μαλανδράκη στη συνεδρίαση της Βουλής
Ο Δήμαρχος Πλατανιά, Ιωάννης Μαλανδράκης, συμμετείχε ενεργά στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής των Ελλήνων, όπου συζητήθηκε η κύρωση της σύμβασης παραχώρησης για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
Κατά την παρέμβασή του, ο κ. Μαλανδράκης εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για την απουσία πρόβλεψης κατασκευής κόμβων σύνδεσης, του νέου αυτοκινητοδρόμου με τοπικές κοινότητες, με υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο και με την τοποθέτησή του, μεταξύ άλλων, ανέδειξε τρία κρίσιμα ζητήματα:
1. Ανάγκη κατασκευής Παράλληλου Οδικού Δικτύου
Ο κ. Μαλανδράκης τόνισε ότι ο σχεδιασμός του Νέου ΒΟΑΚ πρέπει να συνοδεύεται από την πρόβλεψη και υλοποίηση πλήρους παράλληλου οδικού δικτύου, το οποίο θα εξασφαλίζει την ελεύθερη και ασφαλή πρόσβαση των κατοίκων και των εργαζόμενων στις περιοχές που θα διασχίζει ο νέος αυτοκινητόδρομος.
2. Μη επιβολή διοδίων για τους μόνιμους κατοίκους και εργαζόμενους
Ο κ. Μαλανδράκης εξέφρασε την κατηγορηματική του αντίθεση στην επιβολή διοδίων για τις καθημερινές μετακινήσεις των μόνιμων κατοίκων και των εργαζομένων. Επίσης, ζήτησε να μην ξεκινήσει η καταβολή διοδίων πριν την ολοκλήρωση της κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου, καθώς κάτι τέτοιο θα συνιστούσε άδικη επιβάρυνση για τους πολίτες χωρίς αντίστοιχο όφελος.
3. Άμεσα μέτρα για την ασφάλεια στον υφιστάμενο ΒΟΑΚ
Έως την ολοκλήρωση του νέου έργου, είναι απολύτως αναγκαία η λήψη άμεσων και ουσιαστικών παρεμβάσεων στον υφιστάμενο ΒΟΑΚ. Ο Δήμαρχος ζήτησε να λάβουν σοβαρά τα έγγραφα που κατά καιρούς έχουν αποσταλεί στο αρμόδιο Υπουργείο και στους αρμόδιους φορείς από την Δημοτική Αρχή, με στοχευμένα μέτρα για την ασφάλεια του υφιστάμενου ΒΟΑΚ και ιδιαίτερα το πρόσφατο έγγραφο του Αυγούστου 2024 (αρ, πρωτ. 14449-22/08/2024), με 12 άμεσα μέτρα-παρεμβάσεις.
Ο Δήμαρχος Πλατανιά κος Μαλανδράκης, υπογράμμισε «…παρά το γεγονός ότι η τεκμηριωμένη προσπάθεια του Δήμου Πλατανιά – με τη στήριξη και άλλων φορέων – είχε ήδη από το 2017 αποδείξει ότι ο κόμβος Πλατανιά είναι ο τρίτος σε κυκλοφοριακό φόρτο στο ΒΟΑΚ, όπου ναι μεν εντάχθηκε στο έργο ως προαίρεση και είναι πολύ σημαντικό, ωστόσο εκτιμούμε ότι η κατασκευή του θα πρέπει να προχωρήσει ταυτόχρονα με το κυρίως τμήμα του αυτοκινητόδρομου Χανιά-Ηράκλειο, δεδομένου ότι είναι και πιο εύκολη τεχνικά η κατασκευή του…»»