Συγκρότηση επιτροπών κατά της φοροδιαφυγής | 1 στην Κρήτη
Φουλ επίθεση κατά της φοροδιαφυγής έχει εξαπολύσει η ΑΑΔΕ αξιοποιώντας κάθε πληροφορία και καταγγελία που γίνεται ανώνυμα ή επώνυμα από πολίτες. Όλες οι πληροφορίες αξιολογούνται και βαθμολογούνται για να πάρουν στη συνέχεια το δρόμο της έρευνας. Με βάση τις καταγγελίες, η ΑΑΔΕ καταρτίζει λίστα με φορολογούμενους οι οποίοι είναι ύποπτοι για απόκρυψη εισοδημάτων και παράνομο πλουτισμό.
Η διαδικασία επικεντρώνεται στις πιο σοβαρές υποθέσεις οι οποίες θα κινητοποιήσουν άμεσα τους ελεγκτικούς μηχανισμούς. Με απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, συγκροτούνται διαρκείς τριμελείς επιτροπές στις Υπηρεσίες Ερευνών και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων (Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.) Αττικής, Θεσσαλονίκης, Πάτρας και Ηρακλείου, με σκοπό να καταγράψουν και να αξιολογήσουν εκκρεμείς και νέες καταγγελίες, προκειμένου οι πιο κρίσιμες να περάσουν στο «μικροσκόπιο» χωρίς καθυστέρηση.
Στην «καρδιά» της διαδικασίας βρίσκεται η ηλεκτρονική πλατφόρμα Elenxis – Case Management, όπου καταχωρούνται όλα τα δελτία. Η πλατφόρμα επιτρέπει την πλήρη παρακολούθηση των υποθέσεων, τη διασφάλιση ιχνηλασιμότητας και την ταχύτερη επεξεργασία των πληροφοριών. Κάθε καταγγελία αξιολογείται με βάση κριτήρια σπουδαιότητας, από «άνευ ενδιαφέροντος» έως «άμεσης επέμβασης», ώστε να προτεραιοποιηθούν οι υποθέσεις που απαιτούν άμεση δράση.
Βαθμολογία
Ανάλογα με τη σημασία τους, οι καταγγελίες βαθμολογούνται σε κλίμακα από 0 έως 4. Τα δελτία χαμηλής σημασίας λαμβάνουν 0-1, ενώ οι κρίσιμες περιπτώσεις βαθμολογούνται με 4. Ο τελικός βαθμός προκύπτει από την πλειοψηφία των μελών ή, σε ισοψηφία, από την εισήγηση του προέδρου.
Σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν δοθεί:
- Με τον αριθμό 0 αξιολογούνται οι υποθέσεις χωρίς ενδιαφέρον οι οποίες τίθενται στο αρχείο.
- Με το αριθμό 1 βαθμολογείται η πληροφορία μικρού ενδιαφέροντος.
- Με τον αριθμό 2 η πληροφορία που είναι ενδιαφέρουσα και σημαντική και χρειάζεται περαιτέρω διερεύνηση.
- Ο αριθμός 3 δίνεται σε πληροφορία που θεωρείται πολύ ενδιαφέρουσα, εξόχως σημαντική και διαβιβάζεται για διερεύνηση.
- Ο αριθμός 4 σημαίνει πως η πληροφορία και η καταγγελία απαιτεί άμεση και ταχεία επέμβαση.
Η αξιολόγηση
Πριν από κάθε συνεδρίαση της Επιτροπής Αξιολόγησης, ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας:
- Συγκεντρώνει τις καταγγελίες που πρόκειται να εξεταστούν.
- Ελέγχει εάν ανάμεσά τους υπάρχουν περιπτώσεις που ανήκουν σε διαφορετική ελεγκτική αρμοδιότητα (όπως τελωνειακά ή εργασιακά ζητήματα). Αν διαπιστωθεί κάτι τέτοιο, τα δελτία διαβιβάζονται άμεσα στην αρμόδια Ελεγκτική Υπηρεσία, χωρίς να αξιολογηθούν ή να καταχωρηθούν στο ηλεκτρονικό σύστημα Case Management του Ο.Π.Σ. Elenxis της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Γ.Δ.ΗΛΕ.Δ.).
Κάθε καταγγελία έχει επισημείωση με:
- την ημερομηνία αξιολόγησης,
- τον βαθμό αξιολόγησης κάθε μέλους,
- και τον αύξοντα αριθμό του δελτίου κατά τη συνεδρίαση.
Ο τελικός βαθμός αξιολόγησης είναι εκείνος που συγκεντρώνει την πλειοψηφία των εισηγήσεων των μελών. Σε περίπτωση ισοψηφίας ή διαφωνίας, επικρατεί ο βαθμός που εισηγείται ο Πρόεδρος.
Η Επιτροπή θεωρείται ότι συνεδριάζει νομίμως όταν μετέχουν όλα τα μέλη (τακτικά ή αναπληρωματικά). Οι συνεδριάσεις διεξάγονται εντός του κανονικού ωραρίου λειτουργίας των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ ή σε χρόνο που καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση. Μπορούν να πραγματοποιούνται είτε δια ζώσης στις έδρες των Υ.Ε.Δ.Δ.Ε. είτε μέσω τηλεδιάσκεψης, σύμφωνα με τις οδηγίες του Προέδρου της Επιτροπής.
tanea.gr