νέαΟικονομίαπρωτοσέλιδο Α

Ξεκίνησαν οι υπερεκπτώσεις για την Black Friday | τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Σε 10ήμερο μαραθώνιο αντί για 24ωρο σπριντ εξελίσσεται η Black Friday στην εγχώρια λιανεμπορική αγορά, με την αντίστροφη μέτρηση να έχει ήδη ξεκινήσει σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών. «Μαύρα» deals διαφημίζουν εταιρείες καλλυντικών, αθλητικών, ένδυσης και υπόδησης, ειδών σπιτιού, επίπλων, χριστουγεννιάτικων στολιδιών ακόμη και σούπερ μάρκετ και ταξιδιωτικά γραφεία.

Με βάση τα στοιχεία του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) πέρυσι οι πωλήσεις της εβδομάδας της Black Friday σημείωσαν αύξηση 73,5% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα της προηγούμενης χρονιάς. Μόνο την Black Friday του 2020 καταγράφηκε στο ηλεκτρονικό κανάλι 43,6% μεγαλύτερος τζίρος σε σύγκριση με την Black Friday του 2019.

Ο πονοκέφαλος των ελλείψεων

Δεδομένου ότι στα δημοφιλή ηλεκτρονικά είδη, όπως smartphone, φορητούς υπολογιστές, τηλεοράσεις και κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών έχουν αρχίσει ήδη να παρουσιάζονται ελλείψεις, εξαιτίας των λίγων ημιαγωγών (τσιπάκια), το στοίχημα εφέτος είναι μεγάλο για τους λιανέμπορους, αλλά και για τους καταναλωτές.

«Οι καταναλωτές θα πρέπει να περιμένουν ότι φέτος οι εκπτώσεις στα smartphones θα είναι λιγότερο επιθετικές κατά τις παραδοσιακές εκπτωτικές περιόδους», αναφέρει χαρακτηριστικά η Canalys, κυρίαρχη εταιρεία ερευνών παγκοσμίως.

Τα ψώνια των Ελλήνων καταναλωτών

Η Picodi σε πρόσφατη έρευνα της κατέγραψε ότι ένα μεγάλο τμήμα των καταναλωτών στην Ελλάδα είναι φέτος συγκρατημένο σε ό,τι αφορά τη Black Friday, με το 41% εκ των οποίων να ζητάει μεγαλύτερες εκπτώσεις.

Τα δέκα πιο δημοφιλή προϊόντα, τα οποία πρόκειται να αποκτήσουν οι καταναλωτές της χώρας κατά τη φετινή Black Friday, σύμφωνα με την έρευνα, στοχεύουν να αγοράσουν οι καταναλωτές στην Ελλάδα είναι οι εξής:

  • Ρούχα 61%
  • Ηλεκτρονικές συσκευές 59%
  • Καλλυντικά / αρώματα 39%
  • Εσώρουχα 16%
  • Αθλητικά αξεσουάρ 16%
  • Είδη παντοπωλείου 13%
  • Έπιπλα εσωτερικού χώρου 10%
  • Ταξίδια/διακοπές 10%
  • Βιβλία 6%
  • Παιδικά είδη 6%.

Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Η έρευνα αγοράς είναι το παν. Οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι σίγουροι για τη διαφορά μεταξύ της αρχικής και της τελικής τιμής. Μία λύση είναι η αναζήτηση στο διαδίκτυο της τιμής του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.

Οι βιαστικές αγορές κοστίζουν ακριβά. Οι καταναλωτικές οργανώσεις συστήνουν να μην είναι το μοναδικό κριτήριο για τις αγορές οι χαμηλές τιμές αλλά να ελέγχεται και η ποιότητα του προϊόντος και του καταστήματος, αξιοποιώντας αξιολογήσεις που αναρτώνται διαδικτυακά.

Σημαντικό είναι να γνωρίζουν οι καταναλωτές την πολιτική επιστροφών που εφαρμόζει το κάθε κατάστημα.

Επίσης, οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν πάντοτε τις βασικές πληροφορίες που παρέχονται για το ηλεκτρονικό κατάστημα από τον ιστότοπό του. Να αναζητούν την επωνυμία της εταιρείας και τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένης ταχυδρομικής διεύθυνσης. Η ύπαρξη μόνο ηλεκτρονικής διεύθυνσης (e-mail) και κινητού τηλεφώνου δεν αρκεί και αποτελεί ένδειξη απάτης.

Τέλος θα πρέπει να ενημερώνονται για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, θα πρέπει να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.

Μοιραστείτε την είδηση

Χρηστάλλα Κακαβελάκη

biskotto.gr