Σούπερ μάρκετ | αύξηση πωλήσεων στην Κρήτη το πεντάμηνο
Αξιοσημείωτα ανθεκτική παραμένει η ελληνική αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων που οδεύει προς νέο ρεκόρ πωλήσεων σε αξία και όγκο.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της NielsenIQ, οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ για το διάστημα Ιανουαρίου–Μαΐου ανήλθαν στα 6,183 δισ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 8%, ή 456 εκατ. ευρώ σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Πίσω από αυτή την αύξηση σε αξία, βρίσκεται η ενίσχυση του όγκου πωλήσεων κατά 5,5% στους ταχυκίνητους κωδικούς, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν 6,6% σε αξία. Η δυναμική αυτή καταγράφεται παρά τη μείωση των προωθητικών ενεργειών κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες. Την ίδια στιγμή, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (Private Label) παραμένει σταθερό στο 24,4%.
Από τα στοιχεία της NielsenIQ -σ.σ. αφορούν πωλήσεις σε καταστήματα πάνω από 100 τ.μ.- προκύπτει πως οι πωλήσεις φρέσκων προϊόντων αυξήθηκαν κατά 11,2%, φτάνοντας τα 1,546 δισ. ευρώ. Ακολουθούν τα τρόφιμα και ροφήματα, με άνοδο 7,8% και κύκλο εργασιών 3,376 δισ. ευρώ.
Σε αντίθεση, η ποσοστιαία άνοδος στις πωλήσεις των καθαριστικών ήταν περιορισμένη, με τα έσοδα να αυξάνονται κατά 1,9%, φτάνοντας τα 512 εκατ. ευρώ, ενώ τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας παρουσίασαν ήπια αύξηση 2,7%, με τον συνολικό τζίρο να φτάνει τα 380 εκατ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά την γεωγραφική κατανομή, στα νησιά, οι πωλήσεις αυξήθηκαν 11,6%, καταλαμβάνοντας μερίδιο 7,9% της συνολικής πίτας. Η Πελοπόννησος ακολούθησε με αύξηση 9,3%, φτάνοντας το 8,6% του συνολικού μεριδίου. Η Κρήτη, με 9,6%, διατήρησε μερίδιο 6,5%, ενώ η Μακεδονία και Θράκη κατέγραψαν αύξηση 8,3%, καταλαμβάνοντας το 11,4% της αγοράς.
Στην Κεντρική Ελλάδα οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν 7,3%, και το μερίδιο της περιοχής στη συνολική πίτα διαμορφώθηκε στο 12,8%. Στη Θεσσαλονίκη, οι πωλήσεις αυξήθηκαν 8,6%, με το μερίδιο να φτάνει το 9,8%, ενώ στην Αττική, η ανάπτυξη ήταν στο +6,8% και το μερίδιο της στο σύνολο της αγοράς στο 42,9%.
Τα ευρήματα της NielsenIQ καταδεικνύουν αφενός ότι για τους Έλληνες καταναλωτές το σούπερ μάρκετ είναι κάτι περισσότερο από σημείο για τις καθημερινές αγορές του και αφετέρου για τους λιανεμπόρους, το μήνυμα είναι ότι η ανάπτυξη έρχεται πλέον από την Περιφέρεια αλλά και από τα πολύ μικρά σημεία.
Τα καταστήματα γειτονιάς σημείωσαν ανάπτυξη 10,7%, την υψηλότερη απ’ όλους τους άλλους τύπους καταστημάτων. Τη δεύτερη καλύτερη επίδοση είχαν τα υπερμάρκετ με +9,2%, και ακολούθησαν τα μικρά καταστήματα με +9%, και τα μεγάλα με ανάπτυξη μόλις +5,8%.
Πηγή: euro2day.gr
Αλεξάνδρα Γκίτση