νέαπρωτοσέλιδο Β

Κτηριακό ΕΠΑΛ Κισάμου | παρατηρήσεις Ζουριδάκη για το προτεινόμενο πρόγραμμα

Επιστολή προς τον αντιδήμαρχο Παιδείας του Δήμου Κισάμου, με τίτλο <<Κτηριακό ΕΠΑΛ Κισάμου.Παρατηρήσεις επί του Προτεινόμενου
Κτηριολογικού Προγράμματος>>, απέστειλε ο Νεκτάριος Ζουριδάκης, Δ/ντης ΕΠΑΛ Κισάμου Μητροπολίτης Ειρηναίος Γαλανάκης:

Αξιότιμε κύριε αντιδήμαρχε Παιδείας του Δήμου Κισάμου,

μετά από μελέτη του Προτεινόμενου Κτιριολογικού Προγράμματος (Π.Κ.Π.) – της αρμόδιας Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων -για τις στεγαστικές ανάγκες του ΕΠΑΛ Κισάμου που μας διαβιβάσθηκε,μετά από αίτημά μας, σάς ενημερώνουμε για τα κάτωθι:

Α)Σύμφωνα με τα Ωρολόγια Προγράμματα μαθημάτων των Ημερησίων Επαγγελματικών Λυκείων του Ν. 4386/2016 (Α΄ 83) :
και στις 3 τάξεις εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων τριάντα πέντε (35) συνολικά ωρών εβδομαδιαίως (Ν. 4386/2016 (Α΄ 83)).
στο εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα μαθημάτων της Α΄ Τάξης, έχει καθορισθεί 2ωρο μάθημα Γενικής Παιδείας Πληροφορικής και 2ωρο μάθημα Προσανατολισμού με τίτλο «Ερευνητική Εργασία στην Τεχνολογία» (Υ.Α.. Φ2/88938/Δ4 (Β’ 156) όπως τροποποιήθηκε από την Υ.Α. Φ2/92271/Δ4 (Β’ 2187)).
στη Β΄ και Γ΄ τάξη ΕΠΑ.Λ. εφαρμόζεται κοινό εκπαιδευτικό πρόγραμμα δώδεκα (12) ωρών με μαθήματα Γενικής Παιδείας για όλους τους μαθητές, και εκπαιδευτικό πρόγραμμα είκοσι τριών (23) ωρών από τέσσερα (4) έως και έξι (6) μαθήματα τομέα/ειδικότητας. Τα μαθήματα τομέα/ειδικότητας αποτελούνται, κατά προσέγγιση, από 50% θεωρητικό και 50% εργαστηριακό μέρος (άρθρο 9 του Ν. 4186 (Α’ 193) όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 66 του Ν. 4386/2016 (Α΄ 83)).
στο εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων της Β΄ Τάξης έχει καθορισθεί 1 ώρα για το μάθημα Γενικής Παιδείας «Εισαγωγή στις αρχές Επιστήμης των Η/Υ » (Υ.Α.. Φ2/88938/Δ4 (Β’ 156) όπως τροποποιήθηκε από την Υ.Α. Φ2/92271/Δ4 (Β’ 2187)).
στο εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων της Γ΄ Τάξης έχει καθορισθεί 1 ώρα για το μάθημα Γενικής Παιδείας «Εισαγωγή στις αρχές Επιστήμης των Η/Υ » (Υ.Α. Φ2/65921/Δ4 ( Β’ 1426).

Β) Στη σχολική μας μονάδα οι εγκεκριμένοι/ες προς λειτουργία τομείς και ειδικότητες (Υ.Α. Φ20/60676/Δ4 «Καθορισμός Τομέων και Ειδικοτήτων ανά Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.) του ν. 4386/2016 (Α΄ 83) για το σχολικό έτος 2020-2021» (ΦΕΚ 2042/30.5.2020)) είναι:
τομείς Β’ τάξης : 1) Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος 2)Διοίκησης και Οικονομίας 3)Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού 4)Μηχανολογίας 5)Πληροφορικής, και 6)Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας.
ειδικότητες Γ’ τάξης: 1) Τεχνικός Ηλ/γκώνΣυστ/των- Εγκ/σεων& Δικτύων 2)Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών 3)Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων 4)Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής 5)Βοηθός Βρεφον/μων 6)Κομμωτικής Τέχνης 7)Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής 8)Τεχνικός Μηχ/κώνΕγκ/σεων & Κατασκευών, και 9)Τεχνικός Οχημάτων.
Στο συγκεντρωτικό πίνακα του Π.Κ.Π. με τους/τις εγκεκριμένους/ες προς λειτουργία τομείς/ειδικότητες του σχολείου μας έχουν παραλειφθεί: 1) στη Β τάξη ο Τομέας Διοίκησης και Οικονομίας, και 2) στην Γ τάξη οι ειδικότητες i) Κομμωτικής Τέχνης, ii) Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών, και iii)Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων (τα ii και iii είναι ειδικότητες του παραλειφθέντα τομέα Διοίκησης και Οικονομίας). Η παράλειψη του τομέα Οικονομίας και των αντίστοιχων ειδικοτήτων του από το συγκεντρωτικό πίνακα φαίνεται να έχει γίνει εκ παραδρομής, αφού στους προτεινόμενους εργαστηριακούς χώρους υπάρχει πρόβλεψη για τον εν λόγω τομέα. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με την ειδικότητα της Κομμωτικής Τέχνης, του τομέα Υγείας – Πρόνοιας & Ευεξίας, η οποία δεν εμφανίζεται ούτε στο συγκεντρωτικό πίνακα των εγκεκριμένων ειδικοτήτων αλλά ούτε και στους προτεινόμενους εργαστηριακούς χώρους. Σας ενημερώνουμε επίσης ότι, λόγω του ενδιαφέροντος αρκετών μαθητών για την ειδικότητα «Βοηθός Νοσηλευτή»του τομέα Υγείας- Πρόνοιας & Ευεξίας, έχουν ήδη ξεκινήσει οι διεργασίες προμήθειας/συλλογής του απαραίτητου εργαστηριακού εξοπλισμού της εν λόγω ειδικότητας. Προς τούτο έχουν ήδη δωρηθεί στο σχολείο μας από το Γ.Ν. Χανίων «Ο Άγιος Γεώργιος»: δύο κλίνες νοσηλείας ασθενών, ένα στατώ ορού τροχήλατο, ένα διπλό ροόμετρο παροχής οξυγόνου και ένας ζυγός με αναστημόμετρο.

Γ) Κάθε χρόνο, ο κύριος όγκος των αποφοίτων Γυμνασίων της πόλης μας με γνωμάτευση από εγκεκριμένα ιατροπαιδαγωγικά κέντρα για φοίτηση σε Τμήμα Ένταξης, εγγράφονται στη σχολική μας μονάδα. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα δύο τελευταία έτη εγράφησαν στο σχολείο μας 24 (σχ. έτος 2020-2021) και 18 (σχ. έτος 2019-2020) μαθητές με τις αντίστοιχες γνωματεύσεις. Παρά τα συνεχή υπομνήματα – προς τους αρμόδιους φορείς -για την αναγκαιότητα ίδρυσης Τμημάτων Ένταξης στη σχολική μας μονάδα,το αίτημά δεν έχει ακόμα ικανοποιηθεί, με ότι αυτό συνεπάγεται για την απρόσκοπτη παιδαγωγική και διδακτική λειτουργία των τμημάτων στα οποία φοιτούν οι μαθητές αυτοί. Επισημαίνεται ότι για την ίδρυση τμήματος ένταξης απαιτείται η φοίτηση κατ’ ελάχιστον τριών και μέχρι του μεγίστου αριθμού δώδεκα μαθητών με σχετική γνωμάτευση (Ν. 3699/2008 (Α’ 199)), καθώς και η ύπαρξη κατάλληλου χώρου. Τουτέστιν, δύο επιπλέον τμήματα διδασκαλίας στα ήδη υφιστάμενα γενικής παιδείας και τομέων/ειδικοτήτων.

Δ) Το σχολείο μας είναι από τα πρώτα σχολεία δημόσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης που ιδρύθηκαν μεταπολεμικά στην Ελλάδα. Προήλθε από τη δωρεά, προς το Ελληνικό Δημόσιο, των εργαστηριακών χώρων και του εξοπλισμού της Ιδιωτικής Τεχνικής σχολής της τότε Ιεράς Επισκοπής Κισάμου & Σελίνου (ΦΕΚ 31 Α’ / 15.2.1964). Παράλληλα με τη δωρεά των χώρων, που ευρίσκοντο στο χώρο του πρώην Οικοτροφείου της εν λόγω Επισκοπής, εδωρήθησε και οικόπεδο 10 στρεμμάτων (ο χώρος στον οποίο βρίσκεται το ακατάλληλο πλέον σχολικό συγκρότημα ΕΠΑΛ-ΓΕΛ) προς ανέγερση νέων κτηρίων για τη στέγαση της παραχωρηθείσας προς το Δημόσιο Τεχνικής σχολής. Οι δωρεές έγιναν κατόπιν ενεργειών του μακαριστού μητροπολίτου Κισάμου & Σελίνου κυρού Ειρηναίου Γαλανάκη. Μεγάλο μέρος του μηχανολογικού εξοπλισμού που παραχωρήθηκε τότε στο Ελληνικό Δημόσιο βρίσκεται παροπλισμένος πλέον – λόγω παλαιότητας – στο χώρο του ακατάλληλου σχολικού συγκροτήματος, αποτελώντας ένα κομμάτι της ιστορίας του τόπου μας. Η δημιουργία ενός επισκέψιμου εκθεσιακού χώρου με αυτόν τον ιστορικής αξίας εργαστηριακό μηχανολογικό εξοπλισμό, στο νέο σχολικό συγκρότημα, θα αποτελούσε χώρο μνήμης και πολιτισμού για τον τόπο μας.

Από τα παραπάνω συνάγεται ότι:

Α) για τα 6 τμήματα τομέα Β τάξης και τα 9 τμήματα ειδικότητας Γ τάξης, τις ημέρες που στο ημερήσιο πρόγραμμα προβλέπονται μαθήματα τομέων/ειδικοτήτων απαιτούνται 15 αίθουσες, εκ των οποίων προσεγγιστικά το 50% αφορά εργαστηριακούς χώρους. Ήτοι, τουλάχιστον 8 αίθουσες διδασκαλίας θεωρητικών μαθημάτων για τις τάξεις Β’ και Γ’ οι οποίες συνυπολογιζόμενες με τις 3 αίθουσες διδασκαλίας της Α’αλλά και τις δύο αίθουσες για τα αναγκαία Τμήματα Ένταξης ανεβάζουν τον ελάχιστα απαιτούμενο αριθμό αιθουσών διδασκαλίας του σχολείου μας σε 13 συνολικά έναντι των 9 προτεινόμενων στο Π.Κ.Π..
Β) στους προτεινόμενους εργαστηριακούς χώρους θα πρέπει να προστεθούν κατ’ ελάχιστον 3 επιπλέον,που είναι: 1) ένα εργαστήριο Πληροφορικής για την κάλυψη των αναγκών διδασκαλίας των μαθημάτων Πληροφορικής γενικής παιδείας των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων, καθώς και του μαθήματος «Ερευνητική Εργασία στην Τεχνολογία» της Α’ 2) το εργαστήριο της παραλειφθείσας ειδικότητας της Κομμωτικής Τέχνης, και 3) εργαστηριακός χώρος για το τμήμα «Βοηθός Νοσηλευτή». Οι δύο πρώτοι είναι χώροι εξυπηρέτησης της υφιστάμενης λειτουργικής κατάστασης ενώ ο τρίτος αφορά ειδικότητα για την οποία έχουν ήδη ξεκινήσει οι διεργασίες ίδρυσής της.
Γ) η δημιουργία, (στο νέο σχολικό συγκρότημα) ενός επισκέψιμου χώρου – περίπου 150 τ.μ. – με εκθέματα από τους πρώτους πανελλαδικά εργαστηριακούς μηχανολογικούς εξοπλισμούς στον τομέα της επαγγελματικής εκπαίδευσης, θα αποτελούσε χώρο μνήμης και πολιτισμού για τον τόπο μας.

Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.

Μοιραστείτε την είδηση

Χρηστάλλα Κακαβελάκη

biskotto.gr