Εναέριες «πτήσεις» και προορισμοί….

Αέριαλ γιόγκα… η εξέλιξη της γιόγκα που συνδυάζει θέσεις της γιόγκα, ακροβατικά, ασκήσεις ενδυνάμωσης και πολλά άλλα στοιχεία ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία του εκπαιδευτή αλλά και το ύφος του μαθήματος.

Καθώς μπαίνεις για μάθημα θα αντικρίσεις μια αίθουσα με χρωματιστές αιώρες κρεμασμένες από το ταβάνι και φτιαγμένες από ειδικό ύφασμα, σχεδιασμένο να έχει υψηλή αντοχή σε αρκετό βάρος και τάσεις. Η μουσική είναι κάθε φορά συντονισμένη με την ένταση και τη ροή του μαθήματος, σε συνοχή, έχοντας ως αρχή και τέλος τις αναπνοές.

Για να ξεκινήσεις aerial yoga, χρειάζεται κυρίως να το θες! Η ηλικία δεν έχει σημασία, ούτε η προϋπάρχουσα εμπειρία σε ακροβατικά ή στη γιόγκα είναι απαραίτητη, είναι σίγουρα βοηθητική!

Κι αν δεν είσαι φίλος της παραδοσιακής άσκησης ίσως είναι η ευκαιρία να φέρεις τα πάνω κάτω στα «μυαλά σου» αφού εδώ η εκγύμναση μοιάζει με παιχνίδι που σου προσφέρει πολλά οφέλη

Ενδυναμώνεται όλο του μυϊκό σύστημα,  ιδιαίτερα ο μέσος κορμός και η κοιλιακή χώρα λόγω της ισορροπίας στον αέρα και της χρήσης του κέντρου βάρους , ενώ οι συχνές έλξεις ενεργοποιούν και δυναμώνουν αναπόφευκτα τα χέρια και τους ώμους.

Συμβάλει στην απώλεια βάρους καθώς θεωρείται μέτριας έντασης  άσκηση, ασφαλώς αυτό κυμαίνεται ανάλογα με το εκάστοτε πρόγραμμα.

Η αιώρηση λόγω της βαρύτητας συντελεί στην αποφόρτιση των σπόνδυλων και στην ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης, βοηθώντας στη σωστή στάση του σώματος .

Ενεργοποιείται το νευρικό σύστημα για την συναρμογή των μελών του σώματος κάτι που βοηθά στην ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων .

Το κυκλοφορικό, το πεπτικό και το λεμφικό σύστημα είναι ιδιαίτερα ευτυχή μέσα από τις ανάστροφες θέσεις  καθώς  αιματώνεται καλύτερα ο άνω κορμός, ξεκουράζεται η καρδιά και οξυγονώνεται ο εγκέφαλος.

Μέσα από ασκήσεις στο πανί βελτιώνεται η ελαστικότητα των μυών, η σύσφιξη του δέρματος και ακολούθως αποτελεί ελιξίριο νιότης .

Αυξάνει τη συγκέντρωση και την γρήγορη αντίδραση καθώς χρειάζεται επίγνωση, ετοιμότητα και έλεγχο των μελών του σώματος.

Όπως σε κάθε μορφή άσκησης εκκρίνονται ενδορφίνες, οι ορμόνες  της χαράς που προσφέρουν ευεξία και θετική ενέργεια. Σε μεγαλύτερο βαθμό ίσως, λόγω της παιγνιώδους μορφής άσκηση και της αιώρησης.

Η αυτοπεποίθηση ενισχύεται αφού ανακαλύπτεις νέες δυνατότητες του εαυτού σου και του σώματός σου ξεπερνώντας πιθανών φόβους που σε κρατούσαν δεμένο στη γη.

Σημαντικό να σημειωθεί ότι άτομα με καρδιαγγειακές νόσους, παθήσεις των οφθαλμών, με σοβαρά μυοσκελετικα τραύματα, η πρόσφατα χειρουργημένα, αντενδείκνυται  να ακολουθούν αυτή τη μορφή άσκησης.

Λοιπόν κι αν κουράστηκες να περπατάς … μήπως ήρθε η ώρα να πετάξεις?

Μοιραστείτε την είδηση

Κέλλυ Νικολακάκη

Νηπιαγωγός MSc ΤΕΦΑΑ ΔΠΘ «Άσκηση και ποιότητα ζωής» Hoop, Yoga, Aerial & for Kids Yoga Teache

    Κέλλυ Νικολακάκη έχει δημοσιεύσει 9 άρθρα. Δείτε όλα τα άρθρα του συντάκτη Κέλλυ Νικολακάκη