νέαΟικογένειαπρωτοσέλιδο Γ

Κίσαμος | επιστολή διαμαρτυρίας για την συγχώνευση τμημάτων στο 1ο Δημοτικό Σχολείο

Επιστολή διαμαρτυρίας προς την Διευθύντρια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων Πόπη Κασσωτάκη – Ψαρουδάκη, απέστειλε το Δ.Σ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κισάμου, με αφορμή την επικείμενη συγχώνευση τμημάτων.

Αναλυτικά, η επιστολή:

«Κυρία προϊσταμένη της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης νομού Χανίων, ως σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του 1ου δημοτικού σχολείου Κισάμου, ενημερωθήκαμε από την διεύθυνση του σχολείου μας για την απόφαση του υπουργείου παιδείας να συγχωνευθούν τμήματα του σχολείου μας (καθώς και άλλων σχολείων). Συγκεκριμένα, όσον αφορά το σχολείο μας, μας ενημερώσατε ότι πρέπει να προβούμε σε συγχώνευση των δύο τμημάτων της Γ’ τάξης σε ένα ενιαίο τμήμα 24 ατόμων. Προφανώς είστε γνώστες, αλλά να σας επισημάνουμε και υπενθυμίσουμε ότι οι συγκεκριμένοι μαθητές, βάσει σχετικής νομοθεσίας που υπήρχε το 2019 ξεκίνησαν τον μαθητικό τους βίο, χωρισμένοι σε δύο τμήματα από την Α’ και στη συνέχεια στην Β’ τάξη.

Όπως έχετε ενημερωθεί και από την Διευθύντρια του σχολείου μας, τα εν λόγω παιδιά, αναγκάστηκαν να ξεκινήσουν για μικρό χρονικό διάστημα, την φετινή σχολική χρονιά της Γ’, πλέον, τάξης τους σε ένα ενιαίο τμήμα 24 ατόμων. Αυτό, άμεσα, ανέδειξε λειτουργικά και πρακτικά προβλήματα, διότι τα παιδιά δεν μπορούσαν να αποδώσουν στην ενιαία τάξη, αφού δεν έχουν μάθει να λειτουργούν σε αυτήν από την αρχή του σχολικού τους βίου. Στα παιδιά ήταν δύσκολο, όπως μας ενημέρωνε η δασκάλα τους και τα ίδια τα παιδιά, παρά του νεαρού της ηλικίας τους, να συγκεντρωθούν, να παρακολουθήσουν και να αποδώσουν την ώρα του μαθήματος λόγω της εύλογης φασαρίας και αναστάτωσης που δημιουργείται σε ένα τμήμα 24 ατόμων, σε σχέση με τα ολιγομελή τμήματα των 12 ατόμων, μέσα στα οποία έχουν μάθει μέχρι τώρα να λειτουργούν.

Επιπλέον, όπως επίσης γνωρίζετε, μέσα στην τάξη, εκτός από τα δίγλωσσα παιδιά, υπάρχει και μαθητής o οποίος βάσει νομοθεσίας δικαιούται ενίσχυση από δασκάλα παράλληλης στήριξης. Είναι ευνόητο ότι παιδιά τα οποία χρήζουν επιπλέον στήριξη διδασκαλίας, για όποιον λόγο κι αν αυτό χρειάζεται, προφανώς μπορούν να στηριχθούν και να αποδώσουν καλύτερα μέσα σε ένα ολιγομελές, ήρεμο σχολικό περιβάλλον απ’ ότι μέσα σε ένα θορυβώδες και χαώδες, γι’ αυτούς, περιβάλλον πολλών μικρών μαθητών.

Να προσθέσουμε και το γεγονός ότι όπως έχει εξελιχθεί η συγκεκριμμένη σχολική χρονιά για την εν λόγω τάξη, οι μαθητές έχουν καταλήξει, μέσα πλέον Οκτωβρίου να έχουν αλλάξει ήδη δύο φορές δασκάλα-αίθουσα-συμμαθητές και να επίκεινται μία ακόμα τρίτη αλλαγή. Νομίζω ότι γνωρίζετε καλύτερα από εμάς, που δεν έχουμε μελετήσει-αναλύσει όσο εσείς, τη σχολική συμπεριφορά- αντίδραση των μαθητών (ιδιαίτερα των μικρών ηλικιών), στις συνεχείς αλλαγές στο σχολικό τους περιβάλλον. Μία ακόμα αλλαγή, θα αποπροσανατολίσει και θα αποδιοργανώσει εντελώς τους μικρούς μας μαθητές, οι οποίοι μετά από μία «ηλεκτρονική χρονιά διδασκαλίας», προσπαθούν να ξαναενταχθούν στο φυσιολογικό τους σχολικό περιβάλλον.

Θεωρούμε εκ του περισσού να αναφερθούμε στο ζήτημα του κορωνοϊού. Γνωρίζετε ότι το σχολείο μας, λόγω της παλαιότητας του κτιρίου, δεν διαθέτει μεγάλες αίθουσες, επομένως, η σύμπτυξη των τμημάτων θα δημιουργήσει μια ακόμα πολυάριθμη τάξη, στην οποία προφανώς, δεν θα τηρούνται οι προβλεπόμενοι για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού, κανόνες υγιεινής.

Μετά από όλα τα παραπάνω επιχειρήματά μας, τα οποία προφανώς γνωρίζετε πριν από εμάς, αρχικά παρακαλούμε να μην πραγματοποιηθεί στα τμήματά μας η συγχώνευση σε ένα, όπως ενημερώσατε την Διευθύντρια του σχολείου μας. Διαφορετικά, θα χρειαστεί να προβούμε σε περαιτέρω κινητοποιήσεις όλου του συλλόγου γονέων του σχολείου μας, οι οποίοι ήδη έχουν ενημερωθεί και συμφωνούν για οποιαδήποτε μαζική αντίδραση χρειαστεί.»

Μοιραστείτε την είδηση

Χρηστάλλα Κακαβελάκη

biskotto.gr